Saturday, June 11, 2011

BAJA MINERAL EFEKTIF UNTUK KELAPA SAWIT



Alhamdulillah ramai yang telah menghubungi saya dan bertanyakan pengunaan baja mineral efektif untuk mengatasi masalah tanaman kelapa sawit, buluh madu, gaharu dan lain-lain tanaman yang bermasalah serta ingin meningkatkan hasil tanaman. Insyallah saya akan cuba membantu serta berkongsi maklumat. Menurut pekebun dari Selangor memberitahu saya pendapatannya kini telah bertambah dan berita baiknya pokok kelapa sawit yang dulunya jantan kini telah menjadi betina dan menghasilkan pendapatan. So berita paling baik kini kita tak perlu membunuh pokok2 jantan lagi.......Mr John dari Kluang, Johor memberitahu dulu 20% tanaman kelapa sawitnya tidak mengeluarkan hasil kini dengan menggunakan baja mineral efektif pokok kelapa sawitnya telah mengeluarkan 7 hingga 12 tandan. Saya juga baru menggunakan baja tersebut, nanti hasilnya saya akan beritahu............... sabarr.......Untuk En Omar dari Perak, En Man Johor, En Azhar Melaka, En Johan Kedah dan rakan2 yg lain, jawapan saya Insyallah dengan izin Allah kita akan terus berhubung dan jangan lupa mengikut jadual pembajaan.

No comments:

Post a Comment