Saturday, June 11, 2011

HASIL BERGANDA

  
Bayangankanlah Jika 30% / 50% Rumpun Buluh Boleh Menghasilkan 4 Batang Rebung   
 
Satu Kepuasan Tidak Terhingga 
Sukar Melahirkan Kegembiraan Dengan Kata-kata Bila Bukti Didepan MATA

RANCANGAN KAMI SETERUSNYA

 Oleh Kerana Hasil Rebung Madu Kami Telah Bertambah Kini Rancangan Seterusnya Adalah Untuk Menghasilkan Jeruk Rebung Madu Dan Juga Halwa Rebung Madu , Insyallah

 KHASIAT REBUNG MADU

Tunas buluh atau dikenali dengan nama rebung selalunya dijadikan sayur dalam masakan. Rebung madu biasanya dimasak kari, lemak, kerabu atau dijadikan ulam-ulaman. Ia sebenarnya kaya dengan serat dan dikatakan boleh mengurangkan kadar kolestrol.
Rebung madu mempunyai banyak serat dan karbohidrat komplek yang boleh membantu mengurangkan kolestrol dalam darah, dan secara tidak langsung mengurangkan risiko sakit jantung.
Kadar air didalamnya juga tinggi iaitu sekitar 90%. Rebung madu juga mengandung protein, karbohidrat, lemak vitamin A, thiamin, riboflavin, vitamin C, serta mineral lain seperti kalsium, fosfor, besi, dan kalium. Kandungan kalium dalam rebung cukup tinggi, yaitu 533 mg per 100 gram rebung.
Banyak lagi khasiat rebung madu yang belum dikupas. Ada yang mengatakan ia baik untuk penyakit batuk berkahak demam, mencegah sembelit dan kanser kolon. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment